Cannondale Club

Cannondale Club

Ρύθμιση εμπρόσθιου εκτροχιαστή - Ρύθμιση ορίων


 Λαμβάνουμε ως δεδομένο ότι ο εκτροχιαστής είναι τοποθετημένος στο σωστό ύψος και παράλληλα με τους δίσκους, η ντίζα έχει τις σωστές τάσεις και ο εκτροχιαστής ή οι δίσκοι δεν έχουν στραβώσει. Οι βίδες «L» και «H» ρυθμίζονται κατά την αρχική τοποθέτηση του εκτροχιαστή στο ποδήλατο και έκτοτε δεν ασχολούμαστε ξανά μαζί τους. Η μόνη τους λειτουργία είναι να θέτουν τα όρια της κίνησης του εκτροχιαστή.


Δεν έχουν σχέση με το πώς αλλάζουν οι ταχύτητες. Σε περίπτωση απορύθμισης του εκτροχιαστή, κάνουμε τα παρακάτω.


Βίδα «H» (High): Όσο τη βιδώνεις ο εκτροχιαστής μαζεύεται προς τα αριστερά (προς το μικρό δίσκο).

Βίδα «L» (Low): Όσο τη βιδώνεις ο εκτροχιαστής μαζεύεται προς τα δεξιά (προς το μεγάλο δίσκο)

   Για τη βίδα «L» βάζουμε μεγάλο γρανάζι πίσω, μικρό δίσκο μπροστά και κοιτάμε η απόσταση της αλυσίδας από την εσωτερική πλευρά του εκτροχιαστή να είναι μικρή (1χιλιοστό και λιγότερο). Αν είναι μεγαλύτερη τότε βιδώνουμε σιγά σιγά την «L». Αν η αλυσίδα ακουμπά τότε ξεβιδώνουμε την «L» για να δώσουμε λίγο αέρα. Περιστρέφουμε τα πετάλια για να σιγουρευτούμε ότι δεν βρίσκει η αλυσίδα κατά την κίνηση, κάνουμε αλλαγή στο μεσαίο δίσκο και πάλι στο μικρό. Εάν κατά την επιστροφή στο μικρό δίσκο η αλυσίδα αργήσει να αλλάξει (πάνω από μια πλήρη περιστροφή του πεταλιού) ξεβιδώνουμε ελάχιστα την «L» (1/8 της στροφής) και επαναλαμβάνουμε μέχρι να πετύχουμε σωστή αλλαγή από το μεσαίο στο μικρό δίσκο.

Σημείωση 1: Τα παραπάνω λαμβάνουν ως δεδομένο ότι η αρχική τάση της ντίζας είναι σωστή. Στο μικρό δίσκο η ντίζα του εκτροχιαστή πρέπει να είναι χαλαρή.

Σημείωση 2: Είναι πολύ πιθανό οι ενδείξεις «H» και «L» είτε να έχουν σβηστεί είτε να μην υπάρχουν, σε κάθε περίπτωση πρέπει να ξέρουμε ποιά είναι ποιά. Βάζουμε το μεγάλο δίσκο, πιάνουμε τον εκτροχιαστή και αρχίζουμε να πειράζουμε μια από τις δυο βίδες. Εάν δούμε ή νιώσουμε κάποια κίνηση τότε βρήκαμε την «Η». Διαφορετικά δεν θα γίνει κάτι και ξέρουμε ότι η βίδα που πειράζουμε είναι η «L». Εάν δουλέψουμε στο μικρό δίσκο τότε ισχύει το αντίστροφο. Γενικά η βίδα προς τα μέσα πιθανόν να είναι η «L» και η βίδα προς τα έξω πιθανόν να είναι η «Η» αλλά μη το θεωρήσετε δεδομένο.



   Για τη βίδα «Η» βάζουμε μικρό γρανάζι πίσω, μεγάλο δίσκο μπροστά και κοιτάμε η απόσταση της αλυσίδας από την εσωτερική πλευρά του εκτροχιαστή να είναι μικρή (1 χιλιοστό και λιγότερο). Προφανώς, κοιτάμε την απόσταση της αλυσίδας από τη δεξιά μεριά του εκτροχιαστή (την αντίθετη μεριά από αυτή που είδαμε πριν και αυτή που δείχνει στην εικόνα). Αν είναι μεγαλύτερη τότε βιδώνουμε σιγά σιγά την «Η».

   Αν η αλυσίδα ακουμπά τότε ξεβιδώνουμε την «Η» για να δώσουμε λίγο αέρα. Περιστρέφουμε τα πετάλια για να σιγουρευτούμε ότι δεν βρίσκει η αλυσίδα κατά την κίνηση, κάνουμε αλλαγή στο μεσαίο δίσκο και πάλι στο μεγάλο. Εάν κατά την επιστροφή στο μεγάλο δίσκο η αλυσίδα αργήσει να αλλάξει (πάνω από μια πλήρη περιστροφή του πεταλιού) ξεβιδώνουμε ελάχιστα την «Η» (1/8
της στροφής) και επαναλαμβάνουμε μέχρι να πετύχουμε σωστή αλλαγή από το μεσαίο στο μεγάλο δίσκο.

Σημείωση 1: Τα παραπάνω λαμβάνουν ως δεδομένο ότι η αρχική τάση της ντίζας είναι σωστή. Στο μεγάλο δίσκο η ντίζα του εκτροχιαστή πρέπει να είναι σφικτή.

Σημείωση 2: Είναι πολύ πιθανό οι ενδείξεις «H» και «L» είτε να έχουν σβηστεί είτε να μην υπάρχουν, σε κάθε περίπτωση πρέπει να ξέρουμε ποιά είναι ποιά. Βάζουμε το μεγάλο δίσκο, πιάνουμε τον εκτροχιαστή και αρχίζουμε να πειράζουμε μια από τις δυο βίδες. Εάν δούμε ή νιώσουμε κάποια κίνηση τότε βρήκαμε την «Η». Διαφορετικά δεν θα γίνει κάτι και ξέρουμε ότι η βίδα που πειράζουμε είναι η «L». Εάν δουλέψουμε στο μικρό δίσκο τότε ισχύει το αντίστροφο.
 
Γενικά η βίδα προς τα μέσα πιθανόν να είναι η «L» και η βίδα προς τα έξω πιθανόν να είναι η «Η» αλλά μη το θεωρήσετε δεδομένο.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *